Newsletter 73/ 10.12.2014

Reisekostenstipendien für Doktoranden/-innen und Postdocs an der Universität Heidelberg aus Mitteln der Exzellenzinitiative

English version below

Bewerbungsfristen im Jahr 2015: 15.01.2015 und 01.06.2015

Liebe Doktorandinnen, Doktoranden und Postdocs,
wir freuen uns, Sie weiterhin aus Mitteln der Exzellenzinitiative mit Reisekostenstipendien für die Teilnahme an Konferenzen und Workshops sowie bei Forschungsaufenthalten im In- und Ausland unterstützen zu können. Die Stipendien können anteilig bis max. 1.500 Euro gewährt werden und decken Reisekosten, Aufenthaltskosten (ohne Verpflegung) und Teilnahmegebühren.

Aufgrund finanzieller Kürzungen in der zweiten Phase der Exzellenzinitiative hat das Direktorium der Graduiertenakademie beschlossen, ab sofort einige Änderungen in die Bewerbungs- und Vergabemodalitäten der Stipendien einzuführen. Eine kurze Zusammenfassung der Änderungen finden Sie im Anhang dieser E-Mail.

Alle notwendigen Informationen für die Bewerbung:
www.graduateacademy.uni-heidelberg.de/stipendien/zuschuesse/reisekosten.html
Bewerbungsmodalitäten Adobe

Travel grants for doctoral students and postdocs at Heidelberg University, funded through the Excellence Initiative

Application deadlines for 2015: 15 January 2015 and 1st June 2015

Dear doctoral students and postdocs,
We are pleased to continue supporting doctoral students and postdocs at Heidelberg University with funding for participation in conferences, workshops and for short-term research trips in Germany and abroad. Funding of up to a maximum of 1,500 € can be awarded for the reimbursement of travel and living expenses (excluding meals) as well as for registration fees.

Due to funding cutbacks in the second phase of the Excellence Initiative, the board of the Graduate Academy has decided to implement some changes in the application and awards procedures. You will find a short overview of the most important changes in the PDF attachment to this email.

All necessary information for applying:
www.graduateacademy.uni-heidelberg.de/stipendien/zuschuesse/reisekosten.html
Application procedures Adobe