Newsletter 42/ 19.09.2017

Call for Papers zur Teilnahme am Interdisziplinären Doktorandinnen-Kolloquium (IDK)

Einsendeschluss: 15.Oktober 2017

English version below

Liebe Doktorandinnen und Doktoranden,

das Interdisziplinäre Doktorandinnenkolloquium (IDK) an der Universität Heidelberg bietet jungen Wissenschaftlerinnen der Geistes- und Sozialwissenschaften ein Forum zum gemeinsamen Austausch. Das IDK soll für Euch ein Forum der Diskussion und des gegenseitigen Lernens sein. Hier könnt Ihr aktuelle Forschungsprojekte diskutieren, Euch untereinander vernetzen und die akademische Karriere planen.

Wenn Ihr Eure Arbeit im kommenden Semester vorstellen möchtet, schickt bitte bis zum 15. Oktober eine kurze Beschreibung (max. 1 Seite) Eures Dissertationsprojekts an die Koordinatorin. Alle interessierten Nachwuchswissenschaftler/innen und Doktorand/innen der Geistes- und Sozialwissenschaften sind herzlich eingeladen!

Zeit: Mittwochs (ein Termin pro Monat) um 19:00 Uhr s.t.
Ort: Romanisches Seminar, Raum 016
Koordination: Lena Sowada
Kontakt: idk@zuv.uni-heidelberg.de
Website: ► www.graduateacademy.uni-heidelberg.de/interdisz/idk.html

Call for Papers: Interdisziplinäres Doktorandinnen-Kolloquium (IDK)

Deadline: October 15th 2017

Dear doctoral students,

the Interdisciplinary Doctoral Colloquium (IDK) at the University of Heidelberg offers young researchers from the humanities and social sciences a forum for academic exchange. The IDK serves as a platform for debate und joint learning. Here you can discuss current research, get to know other doctoral students from the humanities and social sciences and plan your academic careers.

If you wish to present your work in the upcoming semester, please send an expose (max. 1 page) of your dissertation project until October 15th to the colloquium coordinator. All interested junior researchers and doctoral students from the humanities and social sciences are cordially invited!

Time: Wednesdays (once a month) at 7 pm
Location: Romanisches Seminar, Room 016