Newsletter 17/ 30.04.2015

Letzte Ausschreibungsrunde im Jahr 2015!

Reisekostenstipendien für Doktoranden/-innen und Postdocs an der Universität Heidelberg aus Mitteln der Exzellenzinitiative

English version below

Bewerbungsfrist für Reisen vom 15. Juli 2015 bis zum 14. Februar 2016: 01.06.2015

Liebe Doktorandinnen, Doktoranden und Postdocs,

wir freuen uns, Sie weiterhin aus Mitteln der Exzellenzinitiative mit Reisekostenstipendien für die Teilnahme an Konferenzen und Workshops sowie bei Forschungsaufenthalten im In- und Ausland unterstützen zu können. Die Stipendien können anteilig bis max. 1.500 Euro gewährt werden und decken Reisekosten, Aufenthaltskosten (ohne Verpflegung) und Teilnahmegebühren. Bitte beachten Sie, dass dies die letzte Ausschreibungsrunde im Jahr 2015 ist. In dieser Förderperiode unterstützen wir Reisen, die zwischen den 15.07.2015 und den 14.02.2016 stattfinden.

Alle notwendigen Informationen für die Bewerbung für ein Reisekostenstipendium finden Sie auf unserer Webseite:
www.graduateacademy.uni-heidelberg.de/stipendien/zuschuesse/reisekosten.html

Last chance to apply in 2015!

Travel grants for doctoral students and postdocs at Heidelberg University, funded through the Excellence Initiative

Application deadlines for trips taking place between 15 July 2015 and 14 February 2016: 1 June 2015

Dear doctoral students and postdocs,

We are pleased to continue supporting doctoral students and postdocs at Heidelberg University with funding for participation in conferences, workshops and for short-term research trips in Germany and abroad. Funding of up to a maximum of 1,500 € can be awarded for the reimbursement of travel and living expenses (excluding meals) as well as for registration fees. Please note that this will be the last chance to apply for a travel grant in 2015. In this round we will provide support for trips taking place between July 15, 2015 and February 14, 2016.

All of the necessary information for applying for a travel grant is available on our website:
www.graduateacademy.uni-heidelberg.de/stipendien/zuschuesse/reisekosten_en.html

Verantwortlich: Eric Herbst