Newsletter 12/ 20-03-2018

Informationsveranstaltung für Doktoranden – „Welcome to Heidelberg“ – Anmeldefrist verlängert: 9.4.2018, 12.00h

[English follows German]

Wann: 12.4.2018, 16h – 18.30h

Wo: Heidelberg Center for American Studies (HCA),  Hauptstraße 120

Liebe Doktorandinnen und Doktoranden,

wenn (internationale) Promovierende zum ersten Mal an die Universität Heidelberg kommen, gibt es meistens viele Fragen, etwa zur Immatrikulation, zur Wohnungssuche, zu Versicherungen, Arbeitsverträgen, zur Finanzierung der Promotion, zu Sprachkursen und anderem mehr.

Die Graduiertenakademie möchte Sie in Heidelberg begrüßen und Ihnen die Informationen an die Hand geben, die Sie besonders in der ersten Zeit vor Ort benötigen!

Mit vielen freundlichen Grüßen,

Ihr Team der Graduiertenakademie

P.S.: Die Anmeldefrist wurde bis zum 9.4.2018 um 12.00h verlängert.

Mehr Informationen:
► PDF invitation / programme (English)  Adobe
► Infos in unserer neuen Rubrik zu Veranstaltungsreihen
► Registration form
► Anfahrt zum HCA Externer Inhalt

Reception and Information Session for Doctoral Students  – „Welcome to Heidelberg“ – Registration period extended: 9.4.2018, 12.00h

When: 12.4.2018, 16h – 18.30h

Where: Heidelberg Center for American Studies (HCA),  Hauptstraße 120

Dear Doctoral Candidates,

new doctoral students generally arrive in Heidelberg with many questions about registering and enrolling, finding housing, obtaining health insurance, funding their doctoral studies, learning German and much more. The Graduate Academy would like to welcome you to Heidelberg and provide you with the information necessary especially for your first weeks and months at the university!

At our “Welcome to Heidelberg” event and reception  we will inform you about our own services as well as about other useful addresses at the university.

Best wishes,

The Graduate Academy Team

P.S.: The registration period has been extended until 9.12.2018 at 12.00h.

More information:
► PDF invitation / programme (English)  Adobe
► Infos in our new section on Events and lecture series
► Registration form
► Directions to the HCA Externer Inhalt