Newsletter 04/ 31.01.2017

CfA Mitgliedschaft für Promovierende an der Heidelberger Graduiertenschule für Geistes- und Sozialwissenschaften (HGGS)

Bewerbungsfrist: 15.03.2017

English version below

Die Heidelberger Graduiertenschule für Geistes- und Sozialwissenschaften (HGGS) lädt zur Bewerbung um Mitgliedschaft ein.

Wir suchen hoch motivierte, exzellente Doktorandinnen und Doktoranden, die besonderes Interesse an interdisziplinärer Forschungsarbeit zeigen.

Die HGGS ist ein integraler Bestandteil der interdisziplinären Forschungen in den Geistes- und Sozialwissenschaften der Universität Heidelberg. Ziel ist es, die in Heidelberg gegebene fächerübergreifende Forschungsstruktur auf der Ebene der Graduiertenausbildung in der HGGS produktiv zu nutzen und innovative interdisziplinäre Dissertationsprojekte in diesen Bereichen anzustoßen.

Weitere Informationen:
► Informationsblatt zur HGGS-Mitgliedschaft   Adobe

Kontakt:
Dr. Astrid Wind
Koordinatorin
Heidelberger Graduiertenschule für Geistes- und Sozialwissenschaften
Voßstr. 2
D - 69115 Heidelberg

Tel.:   +49 (0) 6221-543783
E-Mail: astrid.wind@zegk.uni-heidelberg.de

CfA Membership for PhD students at the Heidelberg Graduate School for Humanities and Social Sciences (HGGS)

Application Deadline: 15-03-2017

The Graduate School for Humanities and Social Sciences at the University of Heidelberg (HGGS) invites applications for graduate membership.

We are looking for highly motivated, excellent PhD students with a strong interest in interdisciplinary research.

The Graduate School is an integral component of the interdisciplinary research in the Humanities and Social Sciences at the University of Heidelberg. Its aim is to foster the productive use of existent cross- and interdisciplinary research at the University of Heidelberg and to promote innovative, interdisciplinary research projects in these areas.

Further information:
► Information sheet on the HGGS Membership   Adobe